Disney inspireret fodbold for piger i alderen 5 til 8 år

image Pigefodbold med historiefortællingstilgang i de elskede Disney-universer
16. marts 2021 kl. 13:31

Tarp Boldklub er blevet en del af Playmakers inspired by Disney

2021 bliver startskuddet for det første europæiske UEFA græsrodsprogram for piger. Danmark er blandt de 16 europæiske lande, der over de næste 2½ år vil skabe resultater og vækst i pigefodbolden. Tarp Boldklub er en af de 34 værtklubber i Danmark, som sammen skal have næste generation af piger ind i fodboldklubberne og udbrede fodbold som en sport, der appellerer til begge køn.

Det nye koncept skaber rammerne for en innovativ introduktion til fodbold for piger i alderen 5 til 8 år, og det sker igennem leg og historiefortælling.

Playmakers anvender en historiefortællingstilgang med de meget elskede Disney-universer for at motivere flere piger til at se det sjove i regelmæssig fysisk træning og fodbold. Kombinationen af legende fodboldøvelser og historiefortællinger giver pigerne sjove og unikke oplevelser, som forhåbentlig bliver startskuddet til et fodboldeventyr, hvor fodbolden vil bidrage med en masse magiske øjeblikke.

I anledning af den første afvikling af Playmakers inviterer Tarp Boldklub alle interesserede piger i alderen 5 til 8 år til at afprøve en ny og innovativ træning. Et Playmakers forløb dækker over 8 til 10 træningssessioner, med en ugentlig afvikling ved Tarp Boldklubs, Bryndumvej 16, 6715 Esbjerg N. Første gang den 28 april kl. 1630.

I de første sessioner har Playmakers fokus på at opbygge pigernes færdigheder i forhold til deres motorik, tilskynde til kreativ tænkning samt styrke kommunikationen med deres holdkammerater. I de senere sessioner introduceres pigerne til grundlæggende fodboldfærdigheder, men hele vejen igennem programmet er det sjov, glæde og boldleg der er i fokus.

Playmakers er for piger i alderen 5 til 8 år – både nationalt og i Tarp – uanset niveau og fodboldviden, så længe pigerne har lyst til at udforske og opleve et fodboldeventyr, fortæller vores formand Camilla Hansen

Når vi vælger at være vært for Playmakers, er det fordi, vi gerne vil have flere piger til at forelske sig i fodbold, for at gøre dem sundere, mere selvsikre, skabe venskaber og lære dem livsfærdigheder. Alle er velkomne, og hvis man vil deltage, skal man bare kontakte os” fortæller Camilla Hansen og fortsætter: Vi synes, det er fantastisk, at UEFA, Disney og DBU samarbejder om det første internationale græsrodsprogram for piger. Det appellerer meget bredere og vil motivere mange nye piger til at snøre skoene og begynde til fodbold. Det vil vi selvfølgelig gerne bakke op om, og vi håber at se mange piger til vores første Playmaker afvikling”

Kontakt info på Tarp Boldklub

Kenneth Nielsen