Udenlandstur aus Kiel

10. april 2022 kl. 21:25
Tarp Boldklubs U15 og U16 piger i Tyskland

Træningslejr i Kiel 2022

Endelig, endelig, endelig – grænserne er åbne og vi må være sammen på kryds og tværs igen.

Det har været 2 lange fodboldår uden store stævner eller udenlandsture. Men nu er det muligt, og det har Tarp Boldklubs U15 og U16 piger udnyttet.

Pigerne lavede tilbage i september 2021 en kanon video, som blev sendt ind til Gjensidige Kvindeliga, som ansøgning til et sponsorat til en udlandstur. I november kunne pigerne så modtage den store overraskelse, at de havde modtaget 10.000 kr. i tilskud til en udlandstur. Glæden var stor og håbet for en tur ud i det blå levede.

Torsdag den 24. marts 2022 kørte bussen så mod Kiel, med vores egen Kim som chauffør. Fokus var træning og hygge. Humøret var højt, og forventningerne om masser af træning og sjove oplevelser var høje.

I Kiel blev vi indkvarteret på Jugendherberg Kiel. Værelserne var måske ikke luksus, men pæne og rene, og pigerne kunne bo tæt sammen.

Efter en gåtur på ca. 1,4 km. mødte vi Inter Türks kunststofbane for første gang, og træningen kunne begynde. Sergei, vores vært hos Inter Türk stod klar til at tage imod os med åbne arme. Efter 3 træningspas på deres baner på to dage, og en kop kaffe til de voksne krydret med Inter Türks fantastiske historie, var pigerne og trænerne top klar til at møde Holstein-Kiels pigehold i en træningskamp. Kampen var meget lige, og den meget tørre og humplede bane var jo også lige humplet for begge hold. Desværre blev det vores piger der trak det korteste strå i kampen og måtte se os besejrede 1-0. Efterfølgende blev der skudt straffespark, og vi er ret sikre på at den konkurrence vandt vi.

Løbende under turen blev der konkurreret værelserne imellem. Der blev skudt straffe til træning, der blev sigtet efter overliggeren, gættet på regningens totale beløb, og gættet på resultatet af landskampen og første målscorer. Vinderne blev værelse 103B med Mia, Alberte og P, som kunne modtage lækkerier som præmier.
Endelig blev der lidt tid til shopping, hvilket flere af pigerne var gode til. To aftener forkælede vi os selv med restaurantbesøg og ellers stod den på frokost og morgenmad på herberget.

De 4 seje tøser, Nanna, Thierry, Sille og Alberte sluttede turen af med en 4,5 km. løbetur.

Kl. 10 søndag formiddag var alle, både voksne og teenagere, trætte og mættede af oplevelser, så turen hjem blev stille og rolig.

Fra hele trænerteamet, Willy, Kenneth, Anders, Lars og Rikke, skal der lyde en kæmpe tak til pigerne for en fantastisk tur med masser af energi og godt humør.