Nyt tiltage i Tarp Boldklub.

04. marts 2018 kl. 11:33

Tarp Boldklub bestyrelse har besluttet at starte en E-sport afd. og håber på at det kan ske i samarbejde med Bryndum Skole. Vi er dialog med skolen.

Formålet er at tiltrække nye medlemmer og ikke mindst medlemmer, der i dag ikke er medlem af foreningen.

I dag sidder mange e-spiller der hjemme og spiller over nettet uden at få hjælp til at blive bedre, samt ikke får sig rørt fysiks.

En e-sports afdeling ville kunne hjælpe disse børn og unge med, at kunne finde et fysisk fællesskab. Træning, samt et hold at spille på, da dette er utroligt svært for børn og unge der godt kan lide e-sport, at finde sammen i hold.

Det Tarp Boldklub ønsker er, at medlemmer af E-sport skal mødes et par gange om ugen, hvor der vil blive trænet i selve e-sporten. I denne træning vil der blive sat fokus på følgende:

• Individuel udvikling af spilleres evner.
  • Hvordan man spiller på et hold.
  • Hold træning.
  • Viden omkring spillet.
  • Gennemgang af nye opdateringer.
  • Meta picks.
  • Hvad man gør i hvilke situationer.

Ideen er udover at man mødes og gamer skal der også være en dag om ugen, hvor spillerne vil skulle møde til fysik træning, dette kunne være i form af DBU’s fodbold fitness. Spiller skal møde til den fysik træning for at kunne deltage på de forskellige hold.

Det Tarp Boldklub vil udbyde er Counter Strike, League of Legends, Overwatch og FIFA. Oprettelse af hold og tilmelding til turneringer i fremtiden. Der skal etableres et gamerrum, hvor der skal være PCér, Heatset, Skærme, Gamerstol og et Playstation hjørne, med minimum 2 Playstation.

Hvis der skulle være nogen der kunne have interesse i at være en del af E-sports afd. må de meget gerne kontakt vores sekretær Kenneth Nielsen enten på mobil 20488545 eller mail sekretaer@tarpboldklub.dk da det er ham bestyrelsen har valgt til projektleder.  I første omgang er det personer der ved noget om det og kunne tænkte sig at være med til at bygge det op. Optagelse af medlemmer vil der kommer mere informationer om senere på vores hjemmeside.